Dział: Nowe media

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Agile a brand safety 2022

Rok 2022 marketerzy powitali ze świadomością trendów ostatnich lat, zdeterminowanych w znacznej mierze efektami pandemii. Przywykliśmy do pracy zdalnej, koncentracji na marketingu online, webinarów czy wszechobecnego wideo. Jednak musimy przygotować się na nowe. Od pewnego czasu obserwujemy „zaostrzenie komunikacji”: przyspiesza jej tempo, a forma i treść nierzadko przełamują kolejne tabu. Pomysły i informacje coraz szybciej tracą newsowy charakter. Na każdym kroku marki są kuszone okazjami, dzięki którym mogą zaistnieć. Niestety, nierzadko szerokie publicity może mieć wysoką cenę. Szybka i kontrowersyjna komunikacja wiąże się z ryzykiem reputacyjnym, przesuwanym na drugi plan w obliczu szansy na zbudowanie zasięgu. Czy da się więc docierać do szerokiej publiczności bez narażania brandu na wizerunkowe błędy?

Czytaj więcej

Komunikacja w internecie – jak określić grupę docelową naszych działań?

Prowadząc biznes, a co za tym idzie – wszelkiego rodzaju działania marketingowe, warto odpowiedzieć sobie na dwa podstawowe pytania: jaki jest cel działań marketingowych oraz do kogo je kierujemy? By znaleźć odpowiedź na to drugie, trzeba zastanowić się, kim jest potencjalny klient marki oraz odbiorca naszych komunikatów. Czy mogą być to różne osoby? Z pewnością, bo adresatów może być kilku. Jak zatem określić grupę docelową naszych działań, a zwłaszcza aktywności content marketingowych w sieci?

Czytaj więcej

Monitoring marki w sieci – czym, co i jak monitorować?

Ostatnie dziesięć lat rozwoju internetu udowodniły jedno — każda marka, której zależy na dobrym wizerunku, musi stale go monitorować. Pod hasłem „monitoring marki” zawiera się jednak bardzo szeroki wachlarz technik, narzędzi i platform. Co więcej, w wyniku monitoringu otrzymujemy znaczne ilości danych. Jak zatem odnaleźć się w tym świecie? Opisujemy historię monitoringu marki w internecie, jego zastosowania, oraz najczęściej spotykane techniki oraz narzędzia.

Czytaj więcej

Fake newsy i teorie spiskowe w 2021 r.

Rok 2020 zaskoczył nas wszystkich. Był zdecydowanie bezprecedensowy i nieprzewidywalny. Zalała nas fala informacji, której sprzyjał lockdown. Ludzie zamknięci w domach wzięli do ręki telefony, tablety, laptopy i zaczęli masowo produkować wpisy, artykuły, tweety, udostępniać i lajkować wszystko, co media społecznościowe podsunęły im pod nos. Niestety, również fałszywe informacje. Wszyscy liczyli na to, że rok 2021 będzie spokojniejszy, że szczepionka nas uratuje, życie w sieci i poza nią wróci do normy. Okazało się jednak, że ten rok był bardzo podobny do poprzedniego. 

Czytaj więcej

Dlaczego Pinterest to jeden z najbardziej niedocenianych kanałów socialmediowych w Polsce?

Obecnie większość marketerów skupia się na bijącym rekordy popularności TikToku czy LinkedInie, który ma zapewnić nieograniczony dopływ leadów B2B. Instagram, opanowany przez influencerów, uchodzi za kanał, na którym najłatwiej i najszybciej sprzedać produkt – szczególnie ten lifestylowy. Można tak wyliczać jeszcze długo i długo, a w tle tej rewolucji, spokojnie, bez zbędnego rozgłosu, od kilku lat rozwija się Pinterest. Jakie możliwości proponuje i dlaczego warto przyjrzeć się temu kanałowi?

Czytaj więcej

Pozycjonowanie ekspertów w mediach tradycyjnych to za mało

Marka to coś więcej niż produkt, jego cena, dystrybucja i promocja. To także wartości, które reprezentuje w oczach odbiorców. Dziś oprócz idei zapisanych na korporacyjnych stronach czy hand bookach równie istotnym elementem komunikacji są osoby stojące za tymi wartościami. Rozpoznawalni i szanowani specjaliści mówiący publicznie w imieniu firmy są ważnym uzupełnieniem działań z zakresu PR produktowego, korporacyjnego czy CSR. Jednym z najbardziej naturalnych miejsc, od których warto zacząć tworzenie marek osobistych firmowych ekspertów, jest portal społecznościowy LinkedIn.

Czytaj więcej

O czym pamiętać, startując z podcastem?

Cyfrowe audio ma kolosalną przyszłość i ciągle jest w fazie wzrostu. Zmęczeni mediami bombardującymi nas setkami reklam odkrywamy jakość podcastów, które pod tym względem są nieinwazyjne. Czy wejście w ten format wymaga dużych inwestycji? Pewnie się zdziwisz, ale największa z nich to… czas. Oto kilka kwestii, które musisz rozważyć, zanim uruchomisz własne słuchowisko.

Czytaj więcej

Nastolatki korzystają nie tylko z TikToka – czyli gdzie jeszcze je znaleźć?

Szerokim echem odbił się TikTok jako miejsce, w którym PR-owcy i marketerzy mogą dotrzeć do generacji Z, czyli nastolatków. Branża tak bardzo skupiła się na krótkich oraz zabawnych treściach wideo, że zapomniała o istnieniu innych aplikacji, z których młodzi korzystają równie chętnie i być może… w nieoczywisty sposób. W poniższym artykule znajdziesz opisy rozwiązań, które najczęściej pojawiają się w badaniach dotyczących nastolatków.

Czytaj więcej

Czy PR-owcy w pełni wykorzystują potencjał wideo w komunikacji z mediami?

Tworzenie wideo to konieczność dla każdego działu odpowiedzialnego za komunikację w firmie. Materiały tego typu, szczególnie te z udziałem ekspertów, są świetnym sposobem na wsparcie działań PR. Rozwój internetu oraz coraz większe możliwości, jakie daje nam technologia, sprawiają, że więcej osób tworzy content multimedialny. Niektóre materiały zyskują przychylność mediów i są chętnie wykorzystywane w publikacjach, a inne nie. Jak tworzyć wideo, które zainteresuje wydawców? Odpowiedź jest prosta. Przede wszystkim musi być ono ciekawe dla odbiorcy. Należy pamiętać, że dziennikarze chcą docierać do internautów i porywać ich serca oraz umysły. Zanim przygotujesz scenariusz, zastanów się, czy przekaz z udziałem Twojego eksperta będzie interesujący i pomocny dla normalnego zjadacza chleba.

Czytaj więcej

Podcasty w PR. Jak je wykorzystać i dlaczego warto?

Wyobraźmy sobie pewną sytuację. Zależy Ci na tym, żeby o Twojej firmie było głośno. Produkujesz sporo materiałów, które wysyłasz mediom. Mówisz w nich o tym, co jest ważne, a że masz dużo do przekazania, to musisz te informacje dozować. Albo jeszcze gorzej – wybierać tylko te, które będą interesujące dla dziennikarzy. Wiadomo też, że wspomniane komunikaty muszą wzmacniać reputację firmy, a najlepiej byłoby, gdyby dodatkowo budowały zaufanie odbiorców. Czekaj, po co sobie to wyobrażać? Przecież na tym wszystkim skupiasz się w swojej codziennej pracy. W każdym z tych elementów mogą Ci pomóc podcasty.

Czytaj więcej