Dział: CSR

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Milczenie przestaje być złotem. Czym jest dzisiaj aktywizm korporacyjny?

„Milczenie oznacza bycie współwinnym” – napisał w 2020 r. na Twitterze Netflix, w sprawie ruchu Black Lives Matter. Jeszcze kilka lat temu marki niechętnie zajmowały stanowisko w kwestiach publicznych, woląc przeczekać niespokojny okres i obserwować z oddali rozwój sytuacji. Dziś wręcz przeciwnie; aktywizm marki (brand activism) staje się elementem strategii kolejnych brandów, bez względu na ich wielkość i skalę działania, rodowód czy sektor rynku. Zachowanie neutralności jest dla firm, zgodnie z przytoczonym tweetem Netfliksa, równoznaczne z popieraniem przemocy, dyskryminacji, nierówności i wszelkiej niesprawiedliwości – bo właśnie tych kwestii w największej mierze dotyczy aktywizm marki.

Czytaj więcej

Społeczna odpowiedzialność biznesu – niesienie realnej pomocy czy już kampania promocyjna?

Pisząc ten artykuł, głęboko wierzę, że do momentu jego prasowego wydania, agresja Rosji w Ukrainie się skończy i przestaną być łamane granice – te terytorialne, i te związane z człowieczeństwem. Wierzę też w to, że ilość wyrządzonego zła nie pójdzie na marne i będziemy w stanie wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski, także te związane z dziedziną komunikacji oraz marketingu. Oprócz odrobienia trudnych lekcji, istnieje (na szczęście!) również przecież druga strona medalu, ta bardziej optymistyczna – moc, z jaką ludzie oraz przedsiębiorstwa potrafią zjednoczyć się w dobroczynności w trudnych sytuacjach.

Czytaj więcej

Rebranding marketingu – czyli jak skutecznie sprzedawać potrzeby społeczne?

Marketing społecznie odpowiedzialny jest trudny. Słyszymy o nim coraz więcej, ale jeszcze nie recytujemy na zawołanie jego definicji. Jest ich wiele, bo wiele też jest poziomów zaangażowania społecznego przedsiębiorstw, które zdaje się być niezbędne w świecie, który coraz częściej mówi wspólnym głosem w zakresie ekologii, równouprawnienia i zrównoważonego rozwoju. Jak zatem robić marketing społeczny uczestniczący w tej globalnej narracji? Jak wybrać obszar działania zgodny z wartościami organizacji?

Czytaj więcej

Mała firma przyjazna społeczności lokalnej

Zbudowanie zaufania do marki i zdobycie lojalnych, powracających klientów to cel, którego nie może dzisiaj zabraknąć w strategii działań biznesowych. W tym roku odnotowuje się jednak najniższy w historii badań konsumenckich wskaźnik zaufania do marek. Zgodnie z badaniami „Meaningful Brands” już tylko 47% z nich może spać spokojnie. Obecnie klienci jak nigdy dotąd patrzą firmom na ręce i przyglądają się składanym przez nie obietnicom. Co więcej, zdaniem badanych aż 71% z nich nie znajduje pokrycia w rzeczywistości.

Czytaj więcej

Media społecznościowe w komunikacji projektów CSR

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) jest obecnie jedną z najważniejszych koncepcji biznesowych na świecie, akceptowaną (przynajmniej na poziomie założeń) niemal we wszystkich częściach globu. Nawet jej zagorzali krytycy nie są wrogami CSR per se – dostrzegają bowiem problemy, z jakimi boryka się gospodarka, oraz konieczność podjęcia działań tu i teraz.

Czytaj więcej

Zrównoważony rozwój a CSR

Debata publiczna na temat zrównoważonego rozwoju oraz roli odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw w wielu firmach weszła na poziom strategiczny i poszerzyło się spektrum jej wpływu na realny, tj. komercyjny kierunek rozwoju i funkcjonowania biznesu. Media zaczęły traktować termin CSR (ang. Corporate Social Responsibility, często używany zamiennie ze zrównoważonym czy odpowiedzialnym biznesem) jako ważny temat, szczególnie w dyskusji z prezesami, a hasło „zrównoważony” trafiło na billboardy. Coraz więcej osób rozumie pojęcia i skutecznie ich używa (a czasem nawet nadużywa).

Czytaj więcej

Akcja edukacja

Edukując, a nierzadko niosąc również realną pomoc, marki budują relacje ze swoimi odbiorcami oraz podkreślają najważniejsze dla siebie wartości, a co za tym idzie – kształtują wizerunek świadomego eksperta. Działania te zmierzają do tego, aby realizacja najważniejszych celów szła w parze z dbałością o przestrzeganie etycznych zasad odpowiedzialności względem społeczeństwa czy środowiska. Jaka jest rola contentu w tej misji? Na co zwrócić szczególną uwagę, przygotowując edukacyjne treści w kampaniach CSR? Jakie cele w tym obszarze może pomóc spełnić content marketing? Oto przykłady kampanii, które odniosły sukces, nie tylko edukując, ale również aktywizując i integrując swoich odbiorców.

Czytaj więcej

Złote czasy CSR. Jak wdrażać maksymę: „Czyń dobro i mów o tym”?

Jednym z niewielu pozytywnych bohaterów tegorocznego kryzysu jest niewątpliwie społeczna odpowiedzialność biznesu, a raczej odkrycie na nowo jej potencjału. Do tej pory CSR utożsamiany był głównie z działalnością fundacyjną wielkich korporacji, tymczasem w walkę z pandemią zaangażowało się mnóstwo przedsiębiorstw o lokalnej skali. Kiedy budżety i kanały dotarcia uległy ograniczeniu z dnia na dzień, to właśnie działania pro bono stały się motorem napędowym komunikacji. Siła oddziaływania tych inicjatyw oraz pozytywny odbiór konsumentów pozwalają przypuszczać, że CSR na stałe wpisze się w strategie biznesowe firm. Jednak jak robić to dobrze, nie mając gigantycznych budżetów i zaplecza organizacyjnego? I jak unikać wpadek na miarę kampanii Moliera 2 #DzieńSzpilek? Sprawdźmy!

Czytaj więcej