Dział: Good practices

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Słowo ma moc – prosty język standardem komunikacji na burzliwe czasy

Specjalistów z branży PR nie trzeba przekonywać, jakie znaczenie mają słowa. Ostatnie wydarzenia w Polsce i na świecie skłaniają nas natomiast do tego, by w obszarze językowym działać jeszcze bardziej uważnie. W obecnych czasach na znaczeniu zyskuje więc prosty język (ang. plain language). Jest to standard konstruowania tekstów użytkowych, który nie tylko pozwala etycznie się komunikować, ale też zapewnia firmom wymierne korzyści biznesowe.

Czytaj więcej

Crowdfunding udziałowy – jak budować społeczność inwestorów?

Crowdfunding stał się doskonałym rozwiązaniem dla osób z pomysłem na biznes, które mają problem z pozyskaniem środków finansowych. Powszechność internetu i możliwości, jakie oferuje w kontekście gromadzenia społeczności i zbierania funduszy, całkowicie odmieniły rzeczywistość start-upów.

Czytaj więcej

Nie każda firma musi się dynamicznie rozwijać! Wyróżnij ją innymi słowami

„Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą”, „jesteśmy liderem rynku”, „prężnie działamy w skali kraju”, „oferujemy rozwiązania szyte na miarę” – używając utartych słów, wrzucasz swoją organizację do szufladki, w której leży już X podobnych, niczym niewyróżniających się firm. Mamy tak bogaty język, dlaczego więc ciągle korzystamy z tych samych oklepanych zwrotów?

Czytaj więcej

Praca zespołowa a PR

Nawet najlepsza strategia PR bez odpowiednio przygotowanych i zaangażowanych osób, którzy będą ją realizować nie przyniesie dobrych efektów. Najważniejsze jest, żeby umiejętnie łączyć posiadane zasoby, talenty, umiejętności i charaktery w zespoły robocze, które stworzą synergię i przestrzeń do efektywnej pracy w pozytywnym i sprzyjającym pozytywnym efektom środowisku. Dobrze poukładana i zarządzana praca zespołowa pozwala dostarczyć bardzo dobre wyniki dla klientów oraz zapewnić gwarancję wykonania pracy na najlepszym możliwym poziomie.

Czytaj więcej

Wizerunek marki osobistej lidera w przedsiębiorstwie

Niemal każdego dnia spotykamy się z pojęciami: „lider”, „marka”, „przedsiębiorstwo”. Często zupełnie tych pojęć ze sobą nie łączymy, bo nie do końca jesteśmy świadomi, czym one w praktyce są, jak ważne jest ich połączenie i jak dużą korzyść mogą przynosić sobie nawzajem.

Czytaj więcej

Szara eminencja PR-u, z którą należy się liczyć

Zaufanie do marki, emocje, jakie wzbudza, i to, jak jest postrzegana przez interesariuszy, ma ogromny wpływ na jej konkurencyjność na rynku. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z lokalnym przedsiębiorstwem, czy korporacją, wizerunek stanowi nieodłączny element każdego biznesu.

Czytaj więcej

Reputacja, która sprzedaje

PR nie jest sprzedażą, ale może realnie służyć jej wspieraniu. Budowanie wizerunku nie jest też jakimś wariantem reklamy czy sposobem na bezpośrednie pozyskiwanie leadów, wpływa jednak na to, która marka lub produkt są wybierane chętniej. Oznacza to, że w pracy na rzecz klienta nie powinniśmy skupiać się wyłącznie na samym zasięgu i dużej liczbie publikacji. Klient, który płaci za działania PR, oczekuje, że także one będą przyczyniały się do rozwoju jego biznesu i pozyskiwania nowych odbiorców. Ostatecznie taki jest też długofalowy cel PR-u. Można do niego dotrzeć znacznie szybciej. W planach komunikacyjnych tworzonych dla klientów trzeba jednak zwracać większą uwagę na potencjał biznesowy proponowanych działań.

Czytaj więcej

Superbrands Polska – siła marki i jej wizerunku

90 krajów, kilkadziesiąt tysięcy laureatów i tyle samo historii sukcesu spisanych w Albumach, nazywanych „bibliami brandingu” – Superbrands od 1994 r. na świecie i od 2005 r. w Polsce wyłania i nagradza najsilniejsze marki. Przyznanie powszechnie rozpoznawalnego Godła opiera się na przejrzystym systemie certyfikacji, popartym rzetelnymi badaniami. Inspiruje do rozwoju, integrując uhonorowanych tytułem wokół wspólnego celu: dostarczania klientom najlepszej oferty i wyjątkowych wartości.

Czytaj więcej

Brand purpose a PR i wizerunek marki

Świadomi klienci mają decydujący wpływ na zmianę sposobu funkcjonowania rynku. Coraz więcej konsumentów postrzega cel marki jako ważny czynnik przy podejmowaniu decyzji o zakupie produktu lub usługi. Brand purpose to główna inicjatywa danej firmy, określająca powód jej istnienia i wykraczająca poza sferę skupiania się wyłącznie na zyskach. Za pomocą jasno określonego celu przedsiębiorstwa łączą się w emocjonalnej więzi z klientem. Czym jest idea brand purpose? W jaki sposób wpływa na zwiększone zaangażowanie konsumentów?

Czytaj więcej

Zrównoważony rozwój – kierunek dla biznesu, wyzwanie dla działów PR

Biznes w coraz większym stopniu dba o zrównoważony rozwój – to wynik presji konsumentów, pracowników, ale też zmieniających się przepisów. Już wkrótce duża część przedsiębiorstw będzie zmuszona do upublicznienia informacji z obszaru ESG, czyli wpływu środowiskowego, społecznego oraz tzw. ładu korporacyjnego. Wskaźniki ESG mają coraz większe znaczenie dla inwestorów i mogą decydować o przyszłości firmy.

Czytaj więcej

Jak marki mogą uniknąć oskarżeń o greenwashing?

Coraz więcej marek na polskim rynku stara się zapewniać, że zrównoważony rozwój jest jedną z kluczowych wartości ich funkcjonowania. Jednak takie deklaracje nie zawsze mają odzwierciedlenie w rzeczywistości – a mimo to są ważną częścią strategii komunikacji, także we współpracy z internetowymi twórcami. Jak więc przygotować się na moment, w którym fani i widzowie powiedzą marce „sprawdzam”?

Czytaj więcej

Kwalifikacja, specjalizacja, praca zespołowa i zarządzanie zmianą, czyli współczesne realia pracy w korporacji

Jeśli nie widzieliście zeszłorocznej, wypuszczonej na egipski rynek, reklamy Citroena, to jesteście w mniejszości. W skrócie: starszy mężczyzna zatrzymuje się na pasach przed piękną, młodą kobietą i robi jej zdjęcie z fotela kierowcy, przez szybę – dzięki nowoczesnej technologii, jaką naszpikowana jest jego francuska maszyna.

Czytaj więcej