Dział: Toolbox

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

10 kroków do skutecznej kampanii na TikToku

TikTok to swoisty fenomen w świecie internetu – miejsce wyjątkowo otwarte i bezpośrednie, które promuje autentyczność i bycie sobą. Szczerości wymaga się tu również od marek, które decydują się wykorzystać aplikację jako swój nowy kanał komunikacji. Dowiedz się, jak przeprowadzić skuteczną kampanię na TikToku.

Czytaj więcej

Nie bój się SMS-ów!

Żyjemy (a przede wszystkim pracujemy) w czasach, kiedy twórców jest więcej niż odbiorców treści. Szukamy więc sposobu, żeby mieć pewność, że nasz przekaz dotrze do grupy docelowej i co więcej – spotka się z oczekiwaną reakcją. Dlatego warto zainteresować się SMS marketingiem. Kiedy wysyłać SMS-y i jakimi funkcjami warto się zainteresować?

Czytaj więcej

GGWP, czyli jak komunikować się z graczami i fanami e-sportu

Obecnie na świecie są ponad 3 mld graczy, a także ponad 500 mln fanów e-sportu. Stanowią oni ogromną rzeszę konsumentów, do których mogą dotrzeć marki z różnych branż. Zrozumienie używanego przez nich słownictwa (np. GGWP, czyli ang. good game, well played) może znacząco pomóc w wiarygodnym komunikowaniu się z tymi grupami docelowymi.

Czytaj więcej

Siedem wskazówek, jak przygotować dobre CV PR-owca

Na co dzień dba o reputację innych, ale gdy przychodzi do pisania o sobie, bywa, że szewc bez butów chodzi. Praktyka rekrutacyjna pokazuje, że PR-owiec też człowiek i wpada w podobne pułapki, co inni kandydaci na starcie procesu rekrutacyjnego. Dlatego w artykule zebrane zostały wskazówki, które mają pomóc w przygotowaniu skutecznego CV w branży PR. Skierowane są przede wszystkim do specjalistów in-house, jednak mogą być także przydatne dla osób, które chciałyby rozwijać swoją karierę w agencji lub jako freelancerzy.

Czytaj więcej

Pięć błędów, które PR-owcy popełniają przy pisaniu tekstów

Nie ma tekstu, który nie potrzebuje korekty. Choćby był napisany najlepszym językiem, to zawsze można przekazać coś trafniej, krócej. Nie inaczej jest z informacjami prasowymi, które nierzadko powstają pod dużą presją czasu, a ich autorzy nie zawsze mają możliwość wrócić do tekstu po kilku dniach. Pracując w zawodzie PR-owca, musisz posiąść umiejętność szybkiego i poprawnego pisania, a co ważne – stale ją szlifować. Przeczytaj zestawienie najczęściej popełnianych błędów i sprawdź, czy brzmią znajomo!

Czytaj więcej

Zawsze pod ręką, czyli skąd brać okazje do komunikowania

Komunikacja zewnętrzna to nie tylko mówienie w kółko o sobie (swoich produktach, działaniach, przedsięwzięciach). Są też okresy, kiedy u nas niewiele się dzieje, a komunikację trzeba podtrzymać. Jak to zrobić, żeby żeby zawsze mieć o czym mówić?

Czytaj więcej

Co PR-owiec może zyskać dzięki SEO?

W styczniu 2021 r. populacja ludności na świecie wynosiła 7,83 mld, z czego 4,66 mld korzystało z internetu1. Jeśli udział internautów w populacji wynosi 59,5%, można zakładać, że cała ta społeczność korzysta również z wyszukiwarek internetowych. Warto więc zastanowić się, jak najlepiej optymalizować swoje treści dla wyszukiwarek, by poprawić indeksowanie i realizację celów działań PR. Pamiętaj, że w gronie internautów są wszyscy – zarówno dziennikarze, jak i potencjalni klienci. Współpracując ściśle ze specjalistą SEO, masz szanse, aby Twoje publikacje online dotarły do zainteresowanych osób. Warto wiedzieć, jak działają specjaliści od pozycjonowania, na co zwracają uwagę i jak Ty jako praktyk od komunikacji możesz pomóc im w codziennej pracy, by wspólnie osiągnąć sukces.

Czytaj więcej

Nie psuj statystyk! O wskaźniku NPS i lojalności wobec marki

W realiach nasycenia rynku, personalizacji produktów oraz szybkiego momentu „sprawdzam” walka o klienta już dawno przestała być domeną wyłącznie działu sprzedaży czy klasycznego marketingu. Zagadnieniem, które stało się niezwykle istotne, a bezpośrednio łączy się z marką i wizerunkiem, jest lojalność. Jednym z podstawowych wskaźników mierzących lojalność marki jest NPS (Net Promoter Score). Choć funkcjonuje na rynku już od dłuższego czasu, to znalazł szersze zastosowanie na fali popularności customer experience. Nasze skrzynki mailowe pękają od powiadomień o zrealizowanych zamówieniach, którym towarzyszą prośby o oceny satysfakcji. Jednak czy firmy robią to prawidłowo? I dlaczego PR-owcy powinni się tym tematem zainteresować?

Czytaj więcej

SEO PR – co powinieneś o nim wiedzieć i jak stosować go w dystrybucji treści

Ponieważ Google jest praktycznie monopolistą na rynku wyszukiwarek w Polsce, każdy z publikujących w internecie powinien znać podstawowe zasady jego działania. Nieważne, czy zajmujesz się planowaniem, pisaniem czy dystrybucją treści. Robienie tego bez wiedzy na temat metody działania algorytmu, który je analizuje, może przypominać granie w grę bez znajomości jej zasad. Możesz wygrać tylko przypadkiem. 

Czytaj więcej