Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Toolbox

13 sierpnia 2021

NR 7 (Sierpień 2021)

Co PR-owiec może zyskać dzięki SEO?
Podstawy skutecznego pozycjonowania publikacji

0 911

W styczniu 2021 r. populacja ludności na świecie wynosiła 7,83 mld, z czego 4,66 mld korzystało z internetu1. Jeśli udział internautów w populacji wynosi 59,5%, można zakładać, że cała ta społeczność korzysta również z wyszukiwarek internetowych. Warto więc zastanowić się, jak najlepiej optymalizować swoje treści dla wyszukiwarek, by poprawić indeksowanie i realizację celów działań PR. Pamiętaj, że w gronie internautów są wszyscy – zarówno dziennikarze, jak i potencjalni klienci. Współpracując ściśle ze specjalistą SEO, masz szanse, aby Twoje publikacje online dotarły do zainteresowanych osób. Warto wiedzieć, jak działają specjaliści od pozycjonowania, na co zwracają uwagę i jak Ty jako praktyk od komunikacji możesz pomóc im w codziennej pracy, by wspólnie osiągnąć sukces.

Nieco inne cele publikacji dla SEO

Z punktu widzenia specjalisty SEO większość tekstów pojawiających się poza główną domeną to takie, które są pretekstem do pozyskania linku. Ranking Google ustalany jest na podstawie wielu czynników, a popularność strony mierzona w linkach stanowi nadal bardzo ważny wskaźnik. W dużym uproszczeniu: pozyskanie linka z innej strony jest tym cenniejsze, im więcej linków ma ta strona, jest zgodna tematycznie oraz obecna i widoczna w Google.
Dobrze jest przyjąć zasadę, żeby notki PR pojawiające się na szeregu stron zawierały link tekstowy do naszej strony. Oczywiście większość redakcji ma zasady, które nie pozwalają na umieszczanie takich linków lub nawet konkretny cennik, ale część z nich zgodzi się na taką prośbę. Niektóre redakcje umieszczają tylko linki z parametrem nofollow. Dla Google oznacza to, że nie powinien podążać za takim linkiem i teoretycznie linki te nie przekazują swojej mocy dalej pozycjonowanej stronie. W praktyce doskonale uzupełniają one profil linków strony, maskują inne działania i mają wpływ na to, jak Google odbiera nasze działania.
Na przykład: strona, która sztucznie pozyskała setki linków ze stron typu fora dyskusyjne, może zostać automatycznie filtrowana przez Google, jeśli algorytm stwierdzi, że taki profil linków to próba manipulacji wynikami. Z drugiej strony, jeśli strona będzie miała wiele innych linków, w tym linków nofollow, szansa na to, że algorytm oceni ją negatywnie, jest dużo niższa.

POLECAMY

Publikacje, które można pozycjonować

Kolejnym celem, jaki może mieć publikacja, jest możliwość pozycjonowania zewnętrznych adresów.
Dla przykładu: serwis ma już pierwszą pozycję na konkretne słowo kluczowe, np. fotowoltaika, ale w wynikach wyszukiwania pojawiają się również wyniki z portali lub newsy. Publikacja z odpowiednim tytułem i treścią nasyconą słowami kluczowymi może być ciekawym uzupełnieniem i szansą na zdobycie kolejnego miejsca w wynikach wyszukiwania.
W przypadku chęci zdobycia kompletnej kontroli nad wynikami wyszukiwania mówimy o SEO-PR lub lepiej SERM (Search Engine Reputation Management). Działania te polegają...

Artykuł jest dostępny dla zalogowanych użytkowników w ramach Otwartego Dostępu.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy