Nieco inne cele publikacji dla SEO
Z punktu widzenia specjalisty SEO większość tekstów pojawiających się poza główną domeną to takie, które są pretekstem do pozyskania linku. Ranking Google ustalany jest na podstawie wielu czynników, a popularność strony mierzona w linkach stanowi nadal bardzo ważny wskaźnik. W dużym uproszczeniu: pozyskanie linka z innej strony jest tym cenniejsze, im więcej linków ma ta strona, jest zgodna tematycznie oraz obecna i widoczna w Google.
Dobrze jest przyjąć zasadę, żeby notki PR pojawiające się na szeregu stron zawierały link tekstowy do naszej strony. Oczywiście większość redakcji ma zasady, które nie pozwalają na umieszczanie takich linków lub nawet konkretny cennik, ale część z nich zgodzi się na taką prośbę. Niektóre redakcje umieszczają tylko linki z parametrem nofollow. Dla Google oznacza to, że nie powinien podążać za takim linkiem i teoretycznie linki te nie przekazują swojej mocy dalej pozycjonowanej stronie. W praktyce doskonale uzupełniają one profil linków strony, maskują inne działania i mają wpływ na to, jak Google odbiera nasze działania.
Na przykład: strona, która sztucznie pozyskała setki linków ze stron typu fora dyskusyjne, może zostać automatycznie filtrowana przez Google, jeśli algorytm stwierdzi, że taki profil linków to próba manipulacji wynikami. Z drugiej strony, jeśli strona będzie miała wiele innych linków, w tym linków nofollow, szansa na to, że algorytm oceni ją negatywnie, jest dużo niższa.
POLECAMY
Publikacje, które można pozycjonować
Kolejnym celem, jaki może mieć publikacja, jest możliwość pozycjonowania zewnętrznych adresów.
Dla przykładu: serwis ma już pierwszą pozycję na konkretne słowo kluczowe, np. fotowoltaika, ale w wynikach wyszukiwania pojawiają się również wyniki z portali lub newsy. Publikacja z odpowiednim tytułem i treścią nasyconą słowami kluczowymi może być ciekawym uzupełnieniem i szansą na zdobycie kolejnego miejsca w wynikach wyszukiwania.
W przypadku chęci zdobycia kompletnej kontroli nad wynikami wyszukiwania mówimy o SEO-PR lub lepiej SERM (Search Engine Reputation Management). Działania te polegaj...