Dział: Raport

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Perspektywy dla rynku public relations. Digital PR: świadomość, wizerunek i wsparcie sprzedaży

Tegoroczna edycja Raportu Strategicznego Internet 2021/2022, IAB Polska[1] daje przedstawicielom branży public relations powody do optymizmu. Rynek PR rozwija się dynamicznie. O ile w 2021 r. jego globalną wartość szacowano na 97 mld USD, do roku 2025 ma ona sięgnąć już 130 mld USD2]. Dobre prognozy wynikają m.in. z pogłębiającej się integracji działań public relations z marketingiem online i rosnącego zapotrzebowania na wysokojakościowy content. Marki wykorzystują PR do budowania zaufania i zrozumienia wśród odbiorców. Poszukują także sposobów dotarcia do publiczności, która coraz bardziej konsekwentnie ignoruje reklamę. W roku 2021 już 43%[3] internautów na świecie deklarowało stosowanie adblocków. Polska w badaniach znalazła się powyżej średniej z wynikiem ponad 44%.

Czytaj więcej

Nadaj swojemu tematowi znaczenie w publicznej debacie

Wiele osób odpowiadających za komunikację w różnorakich organizacjach zadaje sobie pytanie „jak wprowadzić ważny dla nas temat na agendę publicznej debaty?”. Odpowiedź jest prosta: dostarczyć mediom dość danych, które będą krzyżować nasz temat z innym istotnym dla ich odbiorców zagadnieniem. Najlepiej w sposób zaskakujący lub ukazujący jego znaczenie dla dużej liczby osób, ewentualnie dużej liczby osób w danym środowisku.

Czytaj więcej

Trust is the new king

Z raportu „Trust is the new king – content marketing a zaufanie do marki”1 agencji Lightscape i marki Visibly® wynika, że zaufanie do marki stało się podstawowym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe konsumentów. Na jego kluczową rolę wskazało 81% spośród blisko 200 ankietowanych marketerów. Celem badań przeprowadzonych na zlecenie agencji przez Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego było określenie, jakie narzędzia są uznawane za najbardziej skuteczne w marketingu online i co stanowi największe bariery w realizacji skutecznych kampanii w sieci. Wnioski? Marketerzy doskonale wiedzą, że klienci nie dają się już tak łatwo robić w balona, bezlitośnie punktują nieuczciwe firmy, przestrzegając się przed nimi nawzajem. Do tego coraz trudniej do nich dotrzeć, przykuć uwagę i wreszcie – zmierzyć efekty działań. Jak więc skutecznie mówić do coraz bardziej świadomego swoich praw i możliwości recenzenta Twojej marki?

Czytaj więcej

RAPORT: wzrost zapotrzebowania na zarządzanie kryzysowe i digital PR po pandemii

Profesjonaliści z branży public relations są zgodni co do tego, że po pandemii wzrośnie zapotrzebowanie na zarządzanie kryzysowe (77%) oraz digital PR (72%). Po przeciwnej stronie znajdują się organizacja eventów i sponsoring, gdzie spadek zapotrzebowania prognozuje odpowiednio 78% i 63% respondentów. Powyższe wyniki są efektem badań przeprowadzonych w roku 2020 przez zespół analityków Exacto.

Czytaj więcej

Jak radzi sobie branża PR w dobie pandemii?

Każdy kryzys jest unikalny. Pomimo zróżnicowanych przyczyn i obszarów, których on dotyka, prowadząc działania ratunkowe, zawsze wykorzystujemy dość podobny zbiór narzędzi. Opierając się na znajomości zasad komunikacji oraz wiedzy psychologicznej, jesteśmy w stanie podejmować kolejne kroki w celu ograniczania jego negatywnych skutków.

Czytaj więcej