Dołącz do czytelników
Brak wyników

Social Media

17 marca 2022

NR 9 (Luty 2022)

Osiem skutecznych sposobów na nowych przyjaciół, czyli jak zdobywać użytkowników grupy na Facebooku

0 807

Grupy na Facebooku stają się coraz bardziej popularne. Wpływ na to ma wiele czynników: nie dotykają ich problemy z zasięgiem, dają poczucie większej ekskluzywności, statystyki są wygodniejsze, łatwiej też kontrolować, kto dołącza do grupy i dzięki temu lepiej poznać swoją społeczność. Pozyskiwanie wartościowych członków i członkiń nie jest jednak łatwe. Sukces grupy zależy bowiem od dwóch czynników: jakości naszej komunikacji i aktywności uczestników i uczestniczek. Na aktywność mają wpływ ciekawe i angażujące posty, ale też kierowanie ich do odpowiednich osób, które rzeczywiście będą zainteresowane tym, o czym piszesz. Bądźmy szczerzy – grupa na Facebooku jest jednym z najbardziej niezależnych miejsc. Jeśli postawisz przed sobą KPI (np. zaangażowanie) związane z Twoimi działaniami na grupie, nie będziesz mógł/mogła nadrobić ich za pomocą wsparcia mediowego. W tym artykule znajdziesz kilka podpowiedzi i pomysłów na znalezienie nowych i odpowiednich użytkowników i użytkowniczek.

1. Połącz grupę ze swoją stroną

Jeśli chcesz stworzyć grupę, żeby promować działania swojej firmy/instytucji, naturalne jest to, że chcesz, żeby stała się ona częścią Twojego ekosystemu social media. W tym celu powiąż ją ze swoją stronę na Facebooku. Najłatwiejszym sposobem będzie założenie grupy z poziomu strony i automatycznie powiązanie. Jak to zrobić? Wejdź na https://www.facebook.com/NAZWATWOJEJSTRONY/groups i kliknij Utwórz powiązaną grupę. Jeśli pospieszyłeś/aś i założyłeś/aś grupę wcześniej – nic straconego, z tego samego poziomu możesz powiązać już istniejącą grupę. Co ważne dla nas w kontekście promocji i zdobywania fanów – na tej podstronie (widocznej w menu strony) Twoi fani będą mogli sprawdzić wszystkie Twoje grupy.
 

POLECAMY

Rys. 1. Zakładka, w której sprawdzisz grupy połączone ze stroną. Źródło: https://www.facebook.com/dziarajpl


Innym sposobem na powiązanie istniejącej już grupy ze stroną jest zrobienie tego za pomocą ustawień grupy na https://www.facebook.com/groups/NAZWATWOJEJGRUPY/edit.
 

Rys. 2.  Możesz edytować CTA pod zdjęciem profilowym. Źródło: https://www.facebook.com/sektor3.0 i https://www.facebook.com/agencjalaskanebeska 

 

Kiedy zdecydować się na grupę na Facebooku?  

  • Temat, który poruszasz w swojej komunikacji, jest delikatny, niszowy, lokalny lub ekspercki. 
  • Chcesz zachęcić użytkowników i użytkowniczki do bardziej aktywnego udzielania się pod Twoimi postami. 
  • Chcesz dać odbiorcom i odbiorczyniom ekskluzywne informacje. 
  • Chcesz zwiększyć ruch na stronie i obawiasz się o zasięgi na stronach na Facebooku.


2. Dodaj link na stronie (CTA)

Połączyliśmy stronę z grupą. Czas ją więc pokazywać. Wbrew pozorom sporo użytkowników Facebooka nie tylko korzysta z newsfeedu, ale także bezpośrednio wchodzi na strony marek. Wykorzystaj to! Na stronie Twojej marki pod zdjęciem w tle możesz dodać Call To Action i wybrać jedną z wielu możliwości: wysłać mail, zobaczyć film, zarejestrować się, wyświetlić karty podarunkowe, ale też odwiedzić grupę. Jeśli masz więcej niż jedną grupę połączoną ze stroną, możesz wybrać, którą chcesz pokazać w tym miejscu.
Co ciekawe i warte odnotowania, możesz później sprawdzić, ile osób skorzystało z tej możliwości. Wystarczy wejść w statystyki strony -> działania na stronie -> osoby, które kliknęły przycisk działania.
Możesz też skorzystać z tego linku: https://www.facebook.com/NAZWATWOJEJSTRONY/insights/?section=navActionsOnPage

3. Zaproś fanów i fanki swojej strony

Połączyłeś/aś swoją stronę z grupę, zasygnalizowałeś/aś, że ona istnieje, czas więc na działanie i wyjście frontem do potencjalnego odbiorcy czy odbiorczyni. Możesz teraz zapraszać osoby, o których warto pomyśleć w pierwszej kolejności w przypadku tworzenia społeczności, a więc fanów i fanki, Twojej strony. Jak to zrobić krok po kroku?
 

Rys. 3.  Facebook umożliwia sprawdzenie, ile osób kliknęło w przycisk CTA. Źródło: Statystyki Facebook

 

Rys. 4.  Facebook daje możliwość zaproszenie do grupy znajomych o konkretnych cechach. Źródło: Grupy na Facebooku

 

  • Wejdź na grupę.
  • Sprawdź, czy jesteś zalogowany/a jako marka.
  • Kliknij przycisk „Zaproś” pod zdjęciem w tle.
  • Zobaczysz listę fanów i fanek swojej strony lub połączonego wydarzenia.
  • Wybierz osoby, które chcesz zaprosić i kliknij „Wyślij zaproszenia”.

4. Zaproś swoich znajomych

W podobny sposób możesz zapraszać nie tylko fanów i fanki, ale także swoich znajomych, którzy mogą być zainteresowani dołączeniem do danej grupy. Ostatnio Facebook dodał nowe funkcje, które pozwalają odnaleźć te osoby, które rzeczywiście mogą być zainteresowane Twoją grupą.

  • Wejdź na grupę.
  • Sprawdź, czy jesteś zalogowany/a jako Ty.
  • Kliknij przycisk „Zaproś” pod zdjęciem w tle.
  • Zobaczysz różne kategorie swoich znajomych.
  • Wybierz osoby, które chcesz zaprosić i kliknij „Wyślij zaproszenia”.
     

Rys. 5.  Możliwość automatycznego zapraszania do grupy najbardziej aktywnych fanów strony. Źródło: Grupy na Facebooku


5. Nowość! Automatyczne zaproszenia

Jedną z najnowszych i bardzo przydatnych funkcji, jest możliwość automatycznego zapraszania osób, które są liderami na Twojej stronie na Facebooku. Niestety, ta funkcja nie jest jeszcze dostępna we wszystkich grupach. Jak sprawdzić, czy ją masz? Skorzystaj z kroków przedstawionych w metodzie Zaproś fanów i fanki swojej strony, a więc:

  • Wejdź na grupę.
  • Sprawdź, czy jesteś zalogowany/a jako marka.
  • Kliknij przycisk „Zaproś” pod zdjęciem w tle.
  • Jeśli ta funkcja jest już dostępna dla Twojej grupy, zobaczysz możliwość automatycznego zapraszania liderów wśród fanów i ostatnio aktywnych obserwujących.
     
Rys. 6. Promuj swoją grupę na stronie na Facebooku. Źródło: https://www.facebook.com/sektor3.0


6. Opowiadaj o swojej grupie na stronie

To dość oczywista metoda, ale nie ukrywajmy – często ze względu na swoją prostotę pomijana. Pisz o swojej grupie na stronie. Opowiadaj, co użytkownicy i użytkowniczki mogą w niej znaleźć niej i dlaczego warto do niej dołączyć. Rób to też regularnie. Nie od razu Rzym zbudowano i nie od razu wszyscy chętni dołączą do Twojej grupy. Zaplanuj więc cykl postów na temat korzyści z dołączenia do Waszej facebookowej społeczności.
 

Rys. 7.  Proponuj uczestnik...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy