Jak wykorzystać artykuły i wywiady do wzmocnienia pozycji Twojej marki w sieci

Social Media

Informacja jest walutą, a wiedza – najlepszą wizytówką, jaką możesz mieć. Bo nawet wtedy, gdy masz genialny produkt, unikalną usługę i pasję do tego, co robisz, ale nikt o tym nie wie, to Twoja marka po prostu nie istnieje w świadomości odbiorców. Właśnie dlatego artykuły eksperckie i wywiady są tak potężnym narzędziem. To nie tylko sposób na pokazanie swojej wiedzy, ale przede wszystkim na budowanie autorytetu, zdobywanie zaufania i zwiększanie widoczności w sieci.

Bycie obecnym w mediach to coś więcej niż prestiż – to strategia. Ludzie chętniej ufają specjalistom, którzy pojawiają się w prasie, branżowych portalach czy podcastach. To dla nich sygnał, że nie jesteś przypadkową osobą, ale ekspertem, którego zdanie ma znaczenie. Dodatkowo każdy artykuł czy wywiad to kolejna okazja do wypozycjonowania się w Google’u – a ludzie Cię googlują.
Ale uwaga: samo pojawienie się w mediach to dopiero początek. Jeśli nie wykorzystasz tej publikacji do maksimum, to jakbyś rzucił diament do oceanu i liczył, że ktoś go przypadkiem znajdzie. 

POLECAMY

Dlaczego obecność w mediach jest kluczowa?

Jeśli chcesz być ekspertem, musisz mówić jak ekspert, być cytowany jak ekspert i mieć dowody na to, że inni traktują Cię jako eksperta. Artykuły i wywiady to jeden z najszybszych i najskuteczniejszych sposobów na zbudowanie autorytetu i widoczności w sieci.
Obecność w mediach daje Ci nie tylko większą rozpoznawalność, ale też podbija Twoją wiarygodność. „Ktoś mnie zaprosił do rozmowy, więc jestem ważny” – tak to działa w głowie odbiorcy. Ale samo pojawienie się w mediach to dopiero początek. Kluczowe jest to, jak wykorzystasz ten fakt, aby zmaksymalizować jego zasięg i wpływ.
Ja jestem zwolenniczką teorii, aby nie opierać swoich działań wizerunkowych tylko na social mediach. Warto zadbać o inne możliwości online i offline. 

Twoja widoczność w Google’u – ludzie Cię googlują!

Nie oszukujmy się – ludzie Cię googlują, sprawdzają Twoje imię i nazwisko w wyszukiwarce. Świetnie jeśli oprócz strony Twojej WWW i linków do social mediów pojawi się tam coś innego.
Z drugiej strony, każdy, kto natknie się na Twój wywiad czy artykuł, może wpisać Twoje imię i nazwisko w wyszukiwarkę, żeby sprawdzić, kim jesteś i czym się zajmujesz. A co, jeśli nic tam nie będzie na ten temat? Albo jeśli znajdą coś, co nie odzwierciedla Twojego eksperckiego wizerunku?
Dlatego obecność w mediach to nie tylko kwestia prestiżu, ale także strategia SEO. Każdy artykuł, wywiad i link do Twojej strony to dodatkowy punkt dla Google’a, który może podnieść Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Im więcej wartościowych publikacji, tym większa szansa, że ktoś znajdzie Cię w sieci i potraktuje jako godnego zaufania eksperta.

Napisałeś artykuł, udzieliłeś wywiadu i co dalej?

1. Napisz o tym na swojej stronie WWW

Gdy napiszesz artykuł, nie zostawiaj go samemu sobie. To, jak wydać książkę i nigdy jej nie promować. Jeśli napisałeś artykuł lub udzieliłeś wywiadu w magazynie branżowym – koniecznie pochwal się tym na swojej stronie internetowej. 
Możesz dodać wpis w sekcji „Aktualności” lub stworzyć osobny post na blogu, w którym opiszesz tematykę publikacji, kulisy jej powstania i najważniejsze wnioski. 
Nie zapomnij dodać zdjęcia oraz linku do magazynu lub bezpośrednio do artykułu. Dzięki temu nie tylko wzmocnisz swój wizerunek eksperta, ale także przyciągniesz nowych czytelników i potencjalnych klientów.

2. Chwal się publikacjami w mediach społecznościowych

Publikacja w mediach to świetna okazja, by pokazać swoją wiedzę i przyciągnąć nowych odbiorców. Jednak wrzucenie samego linku do artykułu to za mało, podobnie zresztą jak zamieszczenie go na Instagramie, dodanie tylko do Story, zapisanie w wyróżnionych czy dopisanie do BIO.

Jak zrobić to dobrze?

  • Zrób grafikę z okładką magazynu lub screenem tekstu – ważne, aby pokazać logo medium.
  • Zrób grafikę z cytatem z artykułu – obraz przyciąga uwagę, słowa budują autorytet.
  • Nagraj krótkiego Reelsa, dodaj Story – opowiedz, dlaczego to ważna publikacja i co z niej wynika.
  • Podziel się kulisami – pokaż zdjęcie z nagrania wywiadu, opowiedz, jak się do niego przygotowałeś.
  • Zaangażuj odbiorców – zapytaj ich, co są...

Materiał jest dostępny dla zalogowanych użytkowników w ramach Otwartego Dostępu.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy