Dział: Analityka

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Chcesz zwrócić uwagę odbiorców? Stwórz konflikt z pomocą danych

Na samą myśl o konflikcie wielu marketerów dostaje gęsiej skórki, nie mówiąc już o prezesach i właścicielach, którzy „wychowani na starej szkole” tzw. pozytywnego przekazu, najczęściej kategorycznie odmawiają akceptacji jakichkolwiek pomysłów choćby ocierających się o koncept konfliktu. To błąd. Konflikt przyciąga uwagę odbiorców. Scenariusze filmowe prawie zawsze opierają się na konflikcie. Dobra wiadomość jest taka, że tworząc taki konflikt, który mam na myśli, nie musisz antagonizować ludzi. Konflikt ma się rozgrywać w głowach Twoich odbiorców.

Czytaj więcej

Wstęp do Google Analytics 4

Umarł król, niech żyje król! Niestety, ulubiony przez marketerów interface Google Analytics Universal odchodzi do lamusa. Zastąpi go dostępna już na rynku wersja Google Analytics 4, przy czym całkowite wyłączenie poprzedniej wersji zaplanowano na czerwiec 2023 r. Niestety, to bardzo złudna data, bo głównym powodem do wdrożenia nowej wersji jest ciągłość danych. Bez zebranych danych nie możemy dokonywać analiz zmian trendów czy porównywać wyników rok do roku lub miesiąc do miesiąca. Dane zbierane przez Universal Analytics są inne niż w GA4, nie da się ich sensownie do siebie porównywać, dlatego najlepszy moment na zainstalowanie GA4 wypada właśnie teraz.

Czytaj więcej

Komunikowanie na podstawie danych. Od czego zacząć?

Decyzja została podjęta – Twoja organizacja ma komunikować się na podstawie danych. Niezależnie od tego, jakie są powody – wizja częstszych cytowań w branżowych mediach, bardziej ekspercki wizerunek organizacji lub osób będących jej „twarzami" czy zwiększenie transparentności i klarowności przekazu – trzeba od czegoś zacząć. Te początki potrafią być trudne. W tym artykule przedstawiam rozsądne podejście, możliwe do zastosowania w zasadzie „od zaraz", które pozwoli w krótkim czasie rozpocząć komunikowanie w odniesieniu do danych.

Czytaj więcej

Badania w public relations – pewny sposób na rzetelną strategię

Badania w public relations to temat w branżowych dyskusjach podnoszony od lat. Sądzę, że jako środowisko nie mamy wątpliwości, że warto je prowadzić. A jednak rzadko sięgamy po to narzędzie, szczególnie w fazie planowania. Strategie budujemy w oparciu o wnioski płynące z wcześniej przeprowadzonych działań, głównie na bazie analizy efektów mediowych oraz obserwacji własnej. A przecież dzisiaj każdy żyje w swojej bańce informacyjnej, tworzonej przez algorytmy rządzące wirtualnym światem. To one decydują, które informacje do nas docierają, kształtują nasze opinie i budują wiedzę o ludziach i otaczającym nas świecie. Wiedzę tak kluczową w przygotowaniu efektywnej strategii public relations.

Czytaj więcej

Unikaj tych błędów, aby dane były Twoim sprzymierzeńcem w komunikacji

Jeśli chcesz zwiększyć moc swojego przekazu, możesz się posłużyć danymi. Można użyć ich zarówno w kontekście pojedynczego komunikatu prasowego czy tekstu blogowego, jak i w wielostronicowym raporcie czy wręcz serii raportów, które z założenia będą przez jakiś czas ukazywać się w ustalonym interwale (np. co rok lub co kwartał). Całą komunikację można podporządkować pewnym wielkościom, których zmiany będą pretekstem do aktywnej komunikacji przez Twoją organizację (np. wielkość sprzedaży, liczba pracowników, liczba klientów). Trzeba to robić świadomie i wiedzieć o potencjalnych błędach. W tym artykule przedstawiam obszary, gdzie można je popełnić oraz wskazówki, jak należy ich uniknąć w bezpieczny sposób.

Czytaj więcej

Wszystko, co musisz wiedzieć o analizie rynku i konkurencji

Co roku na rynku pojawia się około 30 000 nowych produktów. Aż 95% z nich okaże się porażką i nie przyniesie oczekiwanych zysków1. Wprowadzanie na rynek nowego produktu lub usługi z sukcesem to w dużej mierze połączenie innowacji, przygotowania, odpowiedniej kalkulacji potencjału oraz szczęścia.

Czytaj więcej

Komunikacja dobrze wymierzona

Pomiar efektów PR czy komunikacji marketingowej to nadal największe wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za te działania. Świadczy o tym między innymi sposób formułowania celów. W większości przykładów znajdziemy ogólny cel typu „zwiększenie świadomości marki” czy „budowanie świadomości marki” rozliczany za pomocą… liczby publikacji w mediach. Tymczasem opublikowanie informacji o danej marce nie oznacza jej automatycznego zauważenia i zapamiętania przez odbiorcę. A na tym właśnie świadomość marki polega – konsument, zapytany w ankiecie o marki z konkretnej kategorii, wskazuje te, które najlepiej kojarzy. Duża liczba wystąpień brandu w mediach jest wstępem do budowania świadomości marki, ale nie jest z nią tożsama. To dokładnie tak, jakby próbować mierzyć kilogramy centymetrem. Można jednak zapobiec podobnym błędom. Pomoże w tym dokładne zaplanowanie działań komunikacyjnych (lub ukonkretnienie przemyślanego planu) według ośmiu prostych kroków.

Czytaj więcej

Jak określać KPI i monitorować efekty przy współpracy z influencerami?

Rynek influencer marketingu nadal dynamicznie się rozwija. Coraz więcej osób nazywa siebie influencerami. Rośnie też zapotrzebowanie ze strony klientów i pośredników. Trudno również nie zauważyć pogłębiającej się różnicy między „wanna-be” a profesjonalnym influencer marketingiem, od którego wymaga się konkretnych i przewidywalnych wyników. Nie wystarczy już tylko zsumować followersów, zasięgu czy liczby reakcji. Obecnie poprzez wynik rozumie się konkretne ROI, mierzalny wpływ na wizerunek czy bezpośrednie konwersje. Influencer marketing przestaje być już tylko „dodatkiem” i staje się pełnoprawnym, profesjonalnym, a przede wszystkim mierzalnym działaniem marketingowym.

Czytaj więcej

Jakie wyniki może „dowieźć” agencja PR?

Utarło się, że klienci agencji PR proszą najczęściej o raportowanie liczby publikacji. Niektórzy zwracają też uwagę na to, jaki jest ich zasięg, jakość lub też tzw. „opiniotwórczość” tytułu lub stacji, która o marce wspomniała. Do tematu mierzenia efektywności działań agencji PR można jednak podejść na wiele sposobów. Jak więc sprawdzać skuteczność prowadzonych przez nią działań? Czy wskaźniki, które mierzy się najczęściej, faktycznie są najbardziej miarodajne?

Czytaj więcej