Brand purpose, czyli cel marki, jest niezbędnym składnikiem nowoczesnej strategii marketingowej, który wykracza poza tradycyjne cele biznesowe, takie jak zysk czy wzrost. To koncepcja, która łączy wartości firmy z oczekiwaniami społecznymi, tworząc głębsze, bardziej emocjonalne więzi z konsumentami. Jakie korzyści przynosi, jak zrozumieć go lepiej i jak implementować?
Dział: Employer branding
Obecnie bycie dobrym liderem swojej organizacji nie ogranicza się już tylko do przestrzeni offline. Dynamiczny rozwój serwisów społecznościowych otworzył przed nimi nowy wymiar, w którym mogą wspomagać realizację celów biznesowych, rekrutacyjnych czy wizerunkowych firmy z poziomu własnej marki osobistej.
Z roku na rok widać coraz większe zainteresowanie firm, które chcą wykorzystywać LinkedIna do promowania się jako „dobrzy” pracodawcy, nawiązywania kontaktów z klientami oraz budowania relacji. Aby zmaksymalizować potencjał platformy, coraz więcej marek potrzebuje wsparcia pracowników jako kluczowego filaru umożliwiającego lepszą widoczność w sieci. Co więcej, przebudowane profile zatrudnionych oraz ich posty lub artykuły mogą wpływać na budowanie całego wizerunku organizacji. Ignorowanie potęgi mediów społecznościowych może postawić firmy w bardzo niekorzystnej sytuacji.
Szanuj, słuchaj, informuj i angażuj, czyli jak sprawić, aby pracownicy stali się ambasadorami firmy?
Najlepszą reklamę Twojej firmy mogą tworzyć jej pracownicy, jeśli tylko będą mieli ku temu warunki. Pamiętaj, że budowanie opinii dobrego pracodawcy to proces długofalowy. Aby działania były skuteczne, nie wystarczy wprowadzić ich raz i uważać sprawę za zamkniętą, ale pracować nad nimi regularnie. Osoby pracujące w firmie powinny jako pierwsze dowiadywać się o zmianach i nowych rozwiązaniach oraz móc się do nich odnieść. Spraw, aby każdy z pracowników był dobrze poinformowany i utożsamiał się z firmą i sytuacją. Dzięki temu pracownicy staną się ambasadorami przedsiębiorstwa nie tylko w okresie, kiedy w organizacji dzieje się dobrze, ale także w momentach zmian, w sytuacjach trudnych czy kryzysowych.
Można zaryzykować stwierdzenie, że employer branding w 2020 r. ma się doskonale. Panujący w wielu sektorach gospodarki rynek pracownika, czyli w uproszczeniu – większa liczba ofert niż potencjalnych kandydatów – sprawia, że rosnąca w budżecie sekcja „budowanie wizerunku pracodawcy” nikogo już nie dziwi. Aby skutecznie przyciągać najlepszych, firmy otwierają się na coraz bardziej innowacyjne i kreatywne rozwiązania, a w wielu branżach trwa wręcz wojna o talenty.