Słowo influencer zostało oficjalnie wpisane do brytyjskiego słownika dopiero w 2019 r. Historia tej dziedziny jest jednak znacznie dłuższa i analizując wiek XX można się w nim łatwo dopatrzeć działań mających znamiona influencer marketingu. Jego dynamiczny rozwój nastąpił w momencie, gdy na świecie pojawił się Instagram. Złośliwi mówią nawet, że jest to medium influencerów i ich followersów. Tylko, czy jest to naprawdę złośliwość, czy raczej stwierdzenie oczywistej prawdy? Niezależnie którą opcję wybierzemy, obecnie influencer marketing należy uznać że ważną kategorię komunikacji. Mądre i efektywne wykorzystanie go, przynosi wymierne korzyści dla marek, które decydują się na ten krok. I wreszcie public relations, które według wielu definicji to długofalowe działania prowadzące do pozyskania jak największej liczby sympatyków oraz klientów w sposób świadomy i zaplanowany. Te definicje się łączą, uzupełniają i przenikają.
Dział: Influencer PR
Twoja marka + influencer = świetne wyniki. Wygląda to jak proste równanie? Cóż, niestety takie nie jest. Wybór odpowiedniej osoby do kampanii to ogromne wyzwanie, z którym mierzy się każdy, kto podejmuje współpracę z twórcami internetowymi. Jak usprawnić ten proces? Sprawdź.