Dyskusje, warsztaty, case studies oraz wymiana najlepszych praktyk – to tylko niektóre elementy opisujące tegoroczną konferencję. W centrum uwagi znalazły się wyzwania, jakie stoją przed współczesnymi samorządami oraz nowoczesne metody będące odpowiedzią na nie. Rozdane zostały także Kryształy PR, czyli nagrody dla najlepszych PR-owych inicjatyw samorządowych.
Tegoroczne wydarzenie odbyło się w dniach 22-24 listopada w Kromerowie koło Olsztyna. To pierwszy raz, kiedy PR w Samorządzie i Administracji został zorganizowany na Warmii! Forum zgromadziło reprezentantów samorządów i ich PR-owców z całego kraju. Były eksperckie panele, inspirujące prezentacje i burzliwe debaty oraz masa praktycznych porad w formie warsztatowej. Uczestnicy skupili się na poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań i odpowiedzi na współczesne problemy. Wśród zagadnień znalazły się m.in. promocja regionu i gminy, strategia w wyborach i radzenie sobie z kryzysem wizerunkowym, transformacje miast, TikTok dla Gmin czy wykorzystanie sztucznej inteligencji w codziennej pracy urzędu.
- PRwSiA to naprawdę wartościowe wydarzenie. Dzięki różnorodności problemów i wyzwań lokalnych samorządów, które wzięły udział w konferencji, mogliśmy szerzej spojrzeć na trudności w naszej branży i znaleźć lepsze odpowiedzi i rozwiązania na nie. To właśnie w tej różnorodności tkwi nasza siła. Ale to nie tylko miejsce dyskusji czy szukania odpowiedzi – to również miejsce nawiązywania wartościowych znajomości i współprac, które w przyszłości mogą przynieść jeszcze więcej korzyści – mówi Sebastian Chachołek, ekspert ds. marketingu politycznego.
PRwSiA to nie tylko szukanie rozwiązań – to także nagradzanie tych najbardziej wartościowych. Wydarzeniu tradycyjnie już towarzyszył konkurs Kryształy PR-u, na którym wyłoniono sześciu laureatów w sześciu kategoriach:
- Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych Grand Prix zdobyła Gmina Miasto Sierpc
- Najlepszy film promocyjny Grand Prix otrzymał Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
- Najlepsza kreatywna kampania promocyjna Grand Prix otrzymali ex aequo Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego oraz Urząd Miasta w Rumii
- Najlepszy event społeczny Grand Prix zdobyło Wiślańskie Centrum Kultury
- Najlepsza gazeta miejska/biuletyn Grand Prix otrzymali ex aequo Miasto Cieszyn oraz Gmina Damasławek
- Najlepsza kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej Grand Prix otrzymał Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie
Wielkie gratulacje dla zwycięzców! Tegoroczna edycja zakończyła się niemałym sukcesem i pokazała, że wydarzenie jest na najwyższym poziomie. Teraz nie pozostało już nic, jak tylko skorzystać z przekazanych podczas prelekcji porad i wyszukiwać coraz to kolejnych, nowatorskich i oryginalnych rozwiązań, które zostaną nagrodzone podczas następnej edycji Konkursu i Konferencji.