Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp

3 lutego 2020

Jak tworzyć treść, którą pokochają wyszukiwarki i… Twoi klienci?

0 1332

Od kilku już lat w branży SEO trwają spory o to, czy tworzenie treści (czyli pozycjonowanie zgodne z zasadami, do jakich dąży Google) jest skuteczne. Czy bez tzw. czarnego SEO można pozyskiwać z wyszukiwarki nowych klientów. Artykuł ten jest podsumowaniem trwającego ponad dwa lata procesu pozyskiwania treści w serwisie Pracuj.pl i omawia efekty takiego podejścia.

Już na etapie planowania projektu liczyliśmy, że przełoży się on na realne wzrosty naszej widoczności w Google. Mimo to punktem wyjścia były potrzeby użytkowników. Aby lepiej poznać potrzeby użytkowników, stworzyliśmy sześć grup docelowych, dla których tworzymy wszystkie treści SEO. 

Na podstawie przeprowadzonych analiz przystąpiliśmy do tworzenia treści. Realizacja artykułów stanowiła dla nas dwoiste wyzwanie. Z jednej strony musieliśmy sprostać niemałemu wyzwaniu logistycznemu – od samego początku współpracy musieliśmy stworzyć 50 unikalnych, merytorycznych tekstów miesięcznie. Artykuły miały przejść przez ręce dwóch korektorów, zanim trafiły do ostatecznej akceptacji. Stworzenie wydajnej „linii produkcyjnej” z naoliwionymi trybikami w postaci dwóch copywriterów, dwóch korektorów i jednego koordynatora zajęło nam miesiąc.

Sam proces pisania tekstów był również istotny – szczególnie że niektóre z nich dotyczyły tematów finansowych lub prawnych. Prawie dwa lata współpracy przy projekcie pokazały jednak, że dobrze zgrany zespół, zarówno po stronie wykonawcy, jak i klienta, potrafi zniwelować ryzyko pojawienia się takich błędów.
Ważnym pytaniem, które towarzyszy każdemu projektowi pozyskiwania treści, jest koszt. Analizując ten aspekt n...

Artykuł jest dostępny dla zalogowanych użytkowników w ramach Otwartego Dostępu.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy