Instytucja autoryzacji wciąż wydaje się budzić duże kontrowersje, zwłaszcza w środowisku dziennikarskim. Nierzadko jest odbierana jako instrument godzący w wolność prasy. Jawi się jako narzędzie, które może uniemożliwić prasie podawanie prawdy czy ujawnianie uzyskanych od osób trzecich informacji. Przy takim założeniu osoba udzielająca informacji, dzięki zastosowaniu autoryzacji, ma prawo wycofać się z tego, co napisała czy powiedziała. Ale czy na pewno?
Dział: Media Relations
.
Eksperci często zapominają, że zainteresowanie dziennikarza ich tematem jest tylko połową sukcesu. Pogratulować mogą sobie dopiero po dobrym wywiadzie, w którym wypadną atrakcyjnie i wiarygodnie w swojej roli, a dodatkowo zrealizują założone cele komunikacyjne. Wbrew pozorom to nie jest takie oczywiste, tym bardziej że inna jest specyfika współpracy z dziennikarzem prasowym, inna z radiowym, a jeszcze inaczej trzeba zaprezentować się w telewizji. To sprawia, że współpraca z mediami dla wielu osób pozostaje wyzwaniem. Jak przygotować zatem eksperta/lidera do współpracy z mediami?
W szeroko rozumianym pojęciu celem strategicznym PR jest budowanie i zarządzanie właściwym wizerunkiem i relacjami z otoczeniem. Jednym z celów operacyjnych temu podporządkowanych jest kształtowanie odpowiedniego wizerunku w mediach. Obecność w radiu, telewizji oraz internecie to ogromna szansa na wypromowanie marki. To, w jaki sposób zaprezentujesz się przed kamerą podczas wywiadu lub jak przygotujesz do niego swoich pracowników, jest jednym z kluczowych elementów budowania profesjonalnego obrazu firmy. Jak zrobić to dobrze?