LinkedIn to najszybciej rozwijające się medium społecznościowe dla profesjonalistów na świecie, a jego przeznaczenie ewoluuje. W świadomości użytkowników wciąż panuje przeświadczenie, że główną funkcją LinkedIn jest rekrutacja: szukanie pracowników i pracy. Tymczasem okazuje się, że użytkownik tego medium poświęca kilkanaście razy więcej czasu na przeglądanie aktualności w kanale informacji niż przeszukiwanie ofert pracy.
Członkowie coraz bardziej angażują się w treści i częściej publikują własne. Coraz większą role odgrywa funkcja społecznościowa tego medium –
nawiązywanie i budowanie relacji z odbiorcą w sieci, m.in. dlatego jednym z najmodniejszych terminów na LinkedIn jest social selling.
POLECAMY
Rodzi to naturalnie pytania:
- Czy social selling na LinkedIn rzeczywiście działa?
- Czy profil i strona firmowa na LinkedIn konwertują?
- Jak aktywność na LinkedIn przekłada się na realizację założonych celów?
Nie ma nie jednoznacznej odpowiedzi. Social selling na LinkedIn może działać, a nawet samo posiadanie profilu może generować sprzedaż, zapisy na newsletter czy ruch na stronie. Ale nie zawsze i nie u każdego. Co zatem możesz zrobić, by efektywnie przyciągać odbiorców?
Co zrobić, żeby LinkedIn konwertował?
Czy wiesz, że zarówno profil, jak i strona firmowa na LinkedIn pozycjonują się w wyszukiwarce internetowej? Oznacza to, że dobrze uzupełnione i wypozycjonowane konta na LinkedIn będą przyciągać nie tylko odbiorców aktywnych w tym medium, ale i takich, którzy profilu na LinkedIn nie mają i korzystają tylko z wyszukiwarki internetowej. To podwójna korzyść, którą można osiągnąć minimalnym wysiłkiem. Robota wykonana raz, a dobrze będzie procentować w przyszłości.
Jak pozycjonować profil i stronę firmową na LinkedIn?
Bez widoczności nie ma konwersji. Jeśli chcesz osiągać wyniki, musisz dać się znaleźć. Widoczność jest jednym z podstawowych elementów w procesie budowania marki, o których mówi David Aaker.
Widoczność na LinkedIn może wynikać z trzech rzeczy:
- wyszukania Twojego profilu lub strony firmy w wyszukiwarce internetowej,
- znalezienia Twojego profilu lub strony firmy w wyszukiwarce LinkedIn,
- aktywności w kanale informacyjnym i na stronie profilu.
Co możesz zrobić, żeby Twoje strony były częściej wyświetlane w wyszukiwarce i na LinkedIn? Pozycjonować je...
Na początek wykonaj proste ćwiczenie.
Ćwiczenie 1. Wypisz słowa kluczowe.
Przygotuj kartkę papieru i długopis, a następnie odpowiedz na następujące pytania:
- Co ludzie wpisują w wyszukiwarkę, kiedy szukają osób takich jak Ty, podobnych firm, usług lub produktów?
- Podaj synonimy wymienionych wyżej fraz.Podziel słowa kluczowe na odpowiednie do umieszczenia:
• w profilu osobistym,
• na stronie firmowej.
Świetnie! Masz już podstawową listę słów kluczowych. A jeśli nadal nie masz pomysłu, jak podejść do tego tematu, możesz wyszukać kilka podobnych profili lub stron firmowych, przeanalizować treść i wypisać ciekawe zwroty. Co zrobić z listą słów kluczowych? Oczywiście, należy uzupełnić nimi swój profil i stronę.
SEO profilu na LinkedIn
Zacznij od podstawowych elementów tzw. przedstawienia, czyli nagłówka, oraz podsumowania (obecna nazwa: Informacje). Gdy uzupełnisz już te sekcje, które widzi najpierw osoba wyświetlająca Twój profil, zajmij się kolejnymi elementami: doświadczeniem zawodowym, przebiegiem edukacji oraz umiejętnościami. Następnie sprawdzaj statystyki wyświetleń profilu, aby ocenić skuteczność wprowadzonych zmian.
Jeśli chcesz, by Twój profil był często wyświetlany oraz znajdowany w wyszukiwarce, wypełnij go słowami kluczowymi. Najważniejszych użyj w profilu kilkukrotnie. Uzupełnij nimi następujące sekcje:
- nagłówek: nie musi się skł...
Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem