Obecność marki w takim otoczeniu ma praktycznie same pozytywne efekty. Przedstawię możliwości realizacji takich działań, opierając się na kilku kampaniach zrealizowanych z Youtuberem. Najpopularniejsi w Polsce wśród dzieci, które śledzą jego kanał, są RoxMB (1,3 mln subskrybentów), Vito Minecraft (1,5 mln subskrybentów) i GPlay (1,1 mln subskrybentów). Subskrybentami są głównie chłopcy (ponad 60% wszystkich widzów), którzy są fanami gry Minecraft. Popularność na YouTubie nie bierze się z niczego, RoxMB przez 7 lat działań opublikował ponad 1300 filmów dotyczących Minecrafta! W tych materiałach są ciekawostki, podpowiedzi oraz przechodzenie przez różne mapy. Olbrzymim wyróżnieniem dla fanów jest chwila, gdy twórca w kolejnym odcinku gra w świecie stworzonym przez jednego z nich.
POLECAMY
Wskazówka
Współpracując z twórcami/gamerami, trzeba im przede wszystkim zaufać i brać pod uwagę ich punkt widzenia. Mają olbrzymią wiedzę w zakresie możliwości świata gry. Są też profesjonalnie przygotowani technicznie oraz potrafią doskonale nagrywać i montować materiały wideo.
Najlepsi przez lata wyrobili sobie wysokiej jakości warsztat, również tembr głosu, który pozwala im prowadzić kanał na profesjonalnym poziomie. Oni najlepiej znają swoich fanów i wiedzą, jakie treści są przez nich pożądane, a te, które mogą się spotkać z ich nieprzyjaznym odbiorem, od razu odrzucają. Dlatego częstym i bardzo atrakcyjnym wyborem jest konkurs na budowanie, w ramach którego marka nagradza zwycięzców.
Najpopularniejsze formy współpracy z gamerami Minecraftowymi:
- Unboxing – rozpakowanie produktu oraz zaprezentowanie jego cech.
- Budowanie – konkurs polegający na budowaniu świata zainspirowanego marką.
- Gra – konkurs polegający nie tylko na zbudowaniu świata, ale również na przygotowaniu zadań, które gracz ma wykonać, spotykaniu postaci oraz wykonywaniu misji.
W ramach konkursu na budowanie ważnych jest kilka elementów. Kluczowy jest pomysł, wyzwanie, czyli wytyczne dotyczące tego, co dzieci powinny zbudować w świecie Minecrafta, oraz atrakcyjne nagrody. Najlepiej żeby budowle te korelowały ze światem marki. Przykładowo, w kampanii owocowej wody smakowej dla dzieci Oshee Vitamin Junior celem było zbudowanie stadionów sportowych. Ambasadorem Oshee jest sam Robert Lewandowski, a dodatkowo marka wspiera sportowców różnych dyscyplin, był to więc naturalny wybór.



W przypadku innej kampanii – zabawek Engino – zadanie polegało na zbudowaniu toru wyścigowego oraz umieszczeniu na nim bolidów, które powinny wyglądać jak te możliwe do zbudowania za pomocą klocków tej marki.

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem