Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Artykuł sponsorowany

14 czerwca 2024

Jak rozumieć potrzeby klientów e-commerce? Poradnik

0 247

Dobre zrozumienie potrzeb klientów w e-commerce jest jednym ze składników sukcesu. Aby było możliwe, warto sięgać po wiele zróżnicowanych źródeł wiedzy. Mogą to być zarówno raporty z branży, jak i badania rynku – również zagranicznego – a także samodzielnie przeprowadzane badania i social listening. Ale nie tylko te elementy są ważne.

Dostosowanie cen do potrzeb klientów

Każdy klient chce zapłacić możliwie jak najkorzystniejszą cenę za produkt, który rozwiązuje jego problemy i mu pomaga. Aby było to możliwe, musi wierzyć w dwa ostatnie aspekty, a także znaleźć możliwie najniższą z cen. Ten ostatni aspekt będzie się zmieniała wraz z czasem, bo trudno jest ustalić najkorzystniejszą cenę na cały rok czy nawet miesiąc – stawki mogą się zmieniać choćby zależnie od okoliczności, towarzyszących świąt, pogody czy stanów magazynowych, a co za tym idzie, dostępności. Tutaj w grę wchodzi Dynamic Pricing.

POLECAMY

Ustalanie dynamiczne cen za produkty pozwala dostosować je do konkretnych potrzeb – zarówno właściciela sklepu, jak i samego klienta. Gdy stawka jest najkorzystniejsza, klient chętniej wybiera dany sklep. Teraz można zautomatyzować ten proces i nie trzeba przejmować się koniecznością ręcznego zmieniania stawek przy produktach. Więcej informacji na ten temat znajdziesz m.in. na: https://dealavo.com/pl/dynamic-pricing-czym-sa-dynamiczne-ceny.

Jak ustalane są dynamiczne ceny i jak działa cały mechanizm w Dealavo – prezentacja. Źródło: https://dealavo.com/pl/dynamic-pricing-czym-sa-dynamiczne-ceny/ 

Wykorzystanie narzędzi analitycznych do zrozumienia klientów

Podczas analizowania potrzeb klientów skorzystasz z rozmaitych narzędzi. Mogą to być badania statystyk, w tym miejsca zamieszkania, wieku czy przeklików danego klienta, aby lepiej poznać jego zachowanie i charakterystykę. W ten sposób można stworzyć persony, do których następnie kieruje się komunikację. Na tej samej zasadzie, możliwe jest zautomatyzowanie monitoringu cen oraz dostosowywanie stawek do potrzeb klienta. W tym zakresie warto wybrać gotowe narzędzia oferowane m.in. przez Dealavo, które zaoszczędzą zarówno czas, jak i pracę przynajmniej jednej osoby.

Ceny, których szuka klient

Nie wiesz, jakich cen szuka Twój klient w tej chwili? Aby się tego dowiedzieć, wykorzystaj narzędzie do monitorowania cen konkurencji. Pozwala ono w łatwy sposób sprawdzić, jakie są obecnie stawki w konkurencyjnych sklepach – te określasz samodzielnie, co znacznie ułatwia korzystanie z całego systemu, bo pozwala go dopasować do Twoich potrzeb. Jesteś w stanie samodzielnie stworzyć parametry filtrów, co przekłada się na możliwość indywidualnego wykorzystania narzędzia do uzyskania celowanych raportów o stanie stawek na rynku czy w danej kategorii. Aby poznać więcej szczegółów, możesz odwiedzić m.in.: https://dealavo.com/pl/monitoring-cen/.

Panel monitorowania cen. Źródlo: https://dealavo.com/pl/monitoring-cen/

Zrozumienie potrzeb klienta jest niezbędne, aby móc do niego trafić. Nie chodzi jednak wyłącznie o to, jaki jest klient, ale również, jakich cen w danym momencie poszukuje. W ten sposób można lepiej poznać nie tylko personę, ale również dostosować do niej komunikat i ofertę, której w danej chwili najbardziej potrzebuje.

Przypisy