Domowe biuro. Jak urządzić taką przestrzeń?

Materiały partnera

Praca zdalna jest już standardem w wielu branżach i coraz więcej osób decyduje się na taką formę zatrudnienia. Podobnie freelancerzy, którzy z definicji pracują tam, gdzie chcą, często wybierają pracę w zaciszu domowym. Jak sensownie urządzić domowe biuro?

Biurko, fotel, oświetlenie – triada komfortu

Najlepsze fotele do biura to takie, które są wygodne i ergonomiczne, najlepiej regulowane, z miękkim, odpowiednio wyprofilowanym siedziskiem. Fotel to podstawa, podobnie jak biurko – ono także najlepiej sprawdzi się, gdy będzie regulowane. Dzięki temu dostosujesz wysokość blatu i nóżek do swoich preferencji, np. gdy zechcesz tymczasowo pracować na stojąco.

Ważne jest także oświetlenie, a to najbardziej polecane to światło dzienne, rozproszone – nie punktowe, niezbyt jasne. Dobrze jest więc usytuować biurko w takim miejscu, by łapać jak najwięcej tego typu oświetlenia, ale jeżeli jest to niemożliwe, zadbaj o dobre sztuczne źródło światła.

Celuj w żarówki o neutralnej barwie, a do punktowego doświetlania używaj tych o barwie ciepłej – zimna potrafi mocno zmęczyć wzrok.

Sprzęty, które ułatwiają codzienność

Poza podstawowymi akcesoriami warto także zainwestować w udogodnienia, szczególnie jeżeli spędzasz w pracy wiele godzin. Po pierwsze, zastanów się więc, czy nie przyda Ci się osobny monitor, nawet jeżeli korzystasz z laptopa.

Korzystając z monitora ustawionego odpowiednio na biurku, redukujesz zmęczenie oczu, poza tym wymusza on utrzymywanie prawidłowej postawy ciała – nie popracujesz na leżąco. Warto także kupić sobie dobre głośniki albo słuchawki z funkcją redukcji hałasu.

Po drugie, jeżeli Twoja praca opiera się także na wirtualnych spotkaniach czy prezentacjach dla klientów, możesz zdecydować się także na wykorzystanie wolnej ściany w danym pomieszczeniu poprzez użycie projektora. Najlepsze projektory do domu to takie, które są kompaktowe i łatwo połączyć je z Twoim komputerem.

Przydać się mogą także podstawki chłodzące pod laptopa, wygodna, ergonomiczna myszka i podkładka pod nadgarstki – mniejsze zmęczenie to bardziej efektywna praca.

Organizacja, przechowywanie, drukowanie – łatwo i sprawnie

Dobrze jest także odpowiednio przechowywać wszystkie swoje dokumenty, akcesoria potrzebne do pracy i inne przydasie – w tym celu warto zakupić organizery, segregatory, szufladki i pojemniki, które pozwolą Ci uniknąć chaosu.

Tania drukarka laserowa to także coś, co często się przydaje. Dzięki niej możesz w szybki sposób wydrukować dokumenty, by odesłać je z podpisem albo przyszykować umowy czy inne potrzebne Ci dane. Drukarki laserowe są niewielkie, niedrogie i można z nich korzystać bezprzewodowo, co dodatkowo ułatwia pracę.

Badania dowiodły, że odpowiednio zorganizowana przestrzeń poprawia skupienie – dbaj więc o to, by na biurku dedykowanym pracy znajdowały się tylko przedmioty związane z wykonywaniem obowiązków. Zagracenie tej przestrzeni może spowodować chaos i utrudnić Ci efektywne wykonywanie zadań. Życzymy powodzenia w urządzaniu domowego biura!

 

Przypisy